Redeschiderea căii ferate directe între București și Giurgiu este un proiect susținut de parlamentarii PNL Giurgiu, care au făcut demersuri pe lângă Guvernul României pentru realizarea acestuia. Contractul a fost semnat în decembrie 2020, iar lucrările sunt finanțate din fonduri europene și de la bugetul de stat. Linia de cale ferată directă a fost închisă în 2005 din cauza prăbușirii podului de la Grădiștea, iar acum a fost construit un pod modern peste râul Argeș, cu lungimea de 1,36 kilometri.
Parlamentarii PNL din Giurgiu au solicitat Ministerului Transporturilor informări și rapoarte trimestriale privind stadiul lucrărilor. Redeschiderea circulației va fi urmată de modernizarea liniei de cale ferată București – Giurgiu într-o etapă ulterioară, finanțată din fonduri europene. Acest proiect a fost discutat încă din 2022 în cadrul unei întâlniri cu comisarul european pentru Transporturi.
Se vor desfășura șapte trenuri zilnice pe fiecare sens, cu opriri atât în Gara Progresul, cât și în Gara de Nord din București. Electrificarea completă a liniei va duce la creșterea vitezei de călătorie, aducând beneficii semnificative în transportul feroviar.
Citeste articol integral
Sursa & Foto Credit- “www.giurgiuveanul.ro”
Notă pentru publicații: Știrile sunt preluate automat din feed-ul Google News si rescrise de editori nostrii. După cum vedeți, este precizată sursa, creditul foto și linkul către articolul integral. Dacă doriți ca articolele dumneavoastră să nu mai fie preluate, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail de mai jos, și le vom întrerupe imediat.
Reclamatii & Reporturi Stiri
contact: medialux85@gmail.com