Un control OJPC (Oficiul pentru Protecția Consumatorilor) în județul Giurgiu a scos la iveală mai multe nereguli în comerț. Inspectorii au constatat abateri într-un magazin mixt și un magazin alimentar din localitatea Joița. La grătarul unui restaurant, inspectorii au descoperit paviment și pereți insuficient igienizați, utilizarea unor vitrine frigorifice ruginite și cu ventilatoare neigenizate, folosirea uleiului de palmier cu resturi de produse și culoare modificată, lipsa graficului pentru schimbarea uleiului, precum și lipsa declarațiilor nutriționale și a informațiilor privind data preparării semipreparatelor. De asemenea, angajații nu dispuneau de echipament de protecție și grătarul nu era curățat corespunzător.
La magazine, inspectorii au constatat că vitrinele frigorifice erau ruginite, cu scurgeri de lichid și resturi de produse și insecte moarte, iar ventilatoarele nu erau igienizate. De asemenea, temperatura în vitrine depășea limita recomandată de producător.
Ca urmare a acestor nereguli, au fost aplicate amenzi în valoare totală de 25.000 lei și au fost impuse măsuri de oprire temporară sau definitivă a activității comerciale până la remedierea deficiențelor constatate. De asemenea, au fost oprite temporar de la comercializare produse neconforme în valoare de aproximativ 700 lei.
Aceste rezultate demonstrează că tot mai mulți consumatori giurgiuveni își cunosc drepturile și sesizează autoritățile competente atunci când constată nereguli în comerț. OJPC acționează prompt după primirea sesizărilor și verifică sesizările, constatând în cele mai multe cazuri că acestea sunt întemeiate. Controlul din Joița este doar un exemplu în acest sens și ar trebui să fie un avertisment pentru toți operatorii din domeniul comerțului că trebuie să respecte regulile și normele în vigoare pentru a proteja sănătatea și siguranța consumatorilor.
Reclamatii & Reporturi Stiri
contact: medialux85@gmail.com